måndag, september 14, 2015

Fresh off the Frame!

Den rubriken har jag väntat länge på att få använda :)

Igår lyckades jag bli klar med kviltningen av barntäcket, ni vet det som jag monterade på kviltramen i lördags. Så skoj det var, och den här gången krånglade inget! Det "enda" som jag behöver träna mer på är att få raderna av pantografer att flyta in i varandra på ett bättre sätt. De två första omgångarna kom för långt ifrån varandra, men just nu är jag bara överlycklig för att jag (nästan) slutfört en kvilt som legat i UFO-lådan i ca 10 år!! Bara kantbandet kvar.

Sista raden fick jag improvisera, det syns :)

Så här i efterhand hade jag inte valt en så tät kviltning till ett barntäcke.
Det är inte direkt fluffigt och följsamt...

Och så! Alla nålar borttagna:

Rosa björntassar på naturvit lakansväv. Tyget valde jag i början av
min kviltkarriär. Idag hade jag inte använt lakansväv till så stora
delar av en kvilt...

Nu hänger den över en stol i väntan på att jag ska foga ihop remsorna till kantbandet, och sen ska det sys på. Men inte idag. Idag behöver jag en paus :)

I morse var det höst PÅ RIKTIGT när jag vaknade upp. Kram på er!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar