torsdag, maj 22, 2014

Även solen har sina fläckar

Ni vet den där känslan när andra gör nått man inte tycker är helt ok och man blir så där trött? Ännu värre är det när man själv gör nått galet (under lång tid) och man bara blir så less på sej själv! Typ så där evinnerligt trött som jag blev på mej själv igår kväll:

Min symaskin har brutit ihop. 10 år utan en enda service. Den har hållit ganska länge ändå, så jag är helnöjd med min Husqvarna Viking Interlude 445.

Min Interlude 445
Bild från Husqvarnaviking.com

TILLS IGÅR KVÄLL. När jag ersatte den med min Husqvarna Viking Mega Quilter. Oh härrej***es som den syr! I trippla lager med perfekta stygn varje gång. Med en megastor syarm som man kan knöla in vilken kvilt som helst under.

Min Mega Quilter
Bild från Husqvarnaviking.com


Och där har jag suttit med min eländiga Interlude med pyttelitet utrymme under syarmen, ojämna stygn som aldrig blir perfekta hur man än ändrar trådspänning, och en motor som knappt orkar tugga sej igenom 3 lager. Jag blir så less på mej själv!! Du undrar säkert varför jag inte har använt min Mega Quilter tidigare? En helt legitim fråga :) Jag har faktiskt bara använt den tillsammans med min syram (Inspira Quilting Frame) förut och då sytt med fristygn. Det blir ändring på det framöver!

Kram på er i denna högsommarvärme!

1 kommentar:

  1. Grattis!!!! :) Konstigt att den "nya" maskinen alltid är bättre, fast den "gamla" var så underbar att sy med! Jag har också gjort den erfarenheten :)
    Gun

    SvaraRadera