onsdag, december 04, 2013

1536 bitar senare

Drygt ett år har gått sen jag började med min Postage Stamp Quilt. Jag har samlat och samlat och samlat bitar med måtten 2 x 2 inch. Jag har sytt lite här och lite där. I förrgår satte jag mej ner för att sy ihop alla bitar för att bättre kunna se hur stort täcket skulle bli. Och det blev alldeles lagom stort!

De sista stygnen i kvilttoppen. AAAAH! Denna underbara känsla!

 Ett riktigt scrap-täcke! Var man än vilar ögonen ser man bitar av fantastiska tyger. Behöver snart ge mej ut på en inköpsrunda - täcket måste ha baksida och vadd. Vanlig polyestervadd är tanken, pläden kommer säkerligen att tvättas lite då och då :)

Det blir inget täcke av storlek stor denna gång - bara en större pläd till soffan.

Jag har rätt många 2 inch-bitar kvar. De ska sorteras efter färg. Jag har en plan!

På fredag ska vi få snö säger de! Jag håller tummarna!
Kram på er i det kompakta decembermörkret!

5 kommentarer:

  1. Ett härligt myller av 2" tygbitar i alla de" möjliga och omöjliga" färger!
    Och tillsammans utgör de 1536 kvadraterna toppen till en mycket läcker pläd.
    Häftigt projekt, tycker jag.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Ihana! Semmoinen vanhanaikaisen oloinen. Kauniisti olet saanut värit laitettua.

    SvaraRadera
  3. Du kommer nog att ha din kviltad före mig, heja på. Visst fastnar man lätt att spana in bitarna?

    SvaraRadera
  4. Hej Quiltvän! Sååå vackert det blir med alla dessa olika tyger tillsammans.Man behöver inte sitta och tänka ut vad som passar med vad.Det blir bara så fint hur man än gör.Vilken lycka att få tycka om tyger.
    Önskar Dig ett Härligt Gott Quiltår! Lena i Kungsängen

    SvaraRadera