fredag, augusti 09, 2013

Snart över

Så har vi då kommit fram till de sista flämtande dagarna av sommarlovet. 8 veckor går fort och nu ser jag bara fram emot att få träffa mina kollegor och slå mej ner vid mitt arbetsbord igen :) I slutet av maj tror man aldrig att man nånsin kommer att komma till den punkten igen. Inte för att jag inte gillar mina kollegor - de är de bästa man kan tänka sej!

Fortfarande kvar i min inspirationssvacka - men jag lyckas hålla mej sysselsatt med ett rätt gammalt UFO (UnFinished Object) där jag bara behöver sitta och riva bort Vliseline Rasterquick från en massa block. I slutändan ska det bli ett stort täcke med ananas-hexagoner. Här har jag lagt ut en del block på sängen.


Ananas-hexagoner. Under blocken ser du mitt nya absoluta favvotyg:
IKEA:s Stockholm. Jag köpte 7 meter av det sist jag var där. Ska bli gardiner
i syrummet.

Det bidde även den här tavlan. Den första tavlan som kom upp i nya
lägenheten faktiskt. Idén snodde jag rakt av från IKEA:s tygavdelning.
Jag ska sy en kudde i samma tyg oxå :D
Too much? Nääääe då!

När vi ändå snackar IKEA måste jag bara få visa er det här superduperultraflash-coola skärmattebordet som Karen Ackva(s man) har knåpat ihop av 3 st Expedit-hyllor från IKEA. VILL OXÅ HA! Men jag måste först kasta ut garderoben om det företaget ska lyckas...

I Karens blog kan du läsa hur du gör det här mycket användbara bordet.
Länk ovanför bilden.
Kram på er! Snart är den underbara hösten här!

2 kommentarer:

  1. Dina annanashexagoner ser fina ut, tycker jag. Det blir nog en mycket vacker quilt av dem när Du får sytt samman dem. Och så vitt jag vet finns det ingen "bäst före datum" på block!

    Dollandesign

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Dollandesign för de uppmuntrande orden! Och visst är det tur att bäst före datum saknas. Färger och tygmönster kan ju bli omoderna för en "vanlig dödlig" medan jag tror att de flesta kviltare uppskattar lite äldre tyger som inte längre finns i tryck :D

      Radera