lördag, augusti 31, 2013

Mutter, mutter . . .

Man kan ju bli butter och inåtvänd för mindre än det jag har varit tvungen att syssla med den senaste veckan. Jag har sprättat och sprättat och sprättat! Mycket sent om sider upptäckte jag nämligen att jag hade gjort fel när jag sydde ihop bågarna till det gröna Double Wedding Ring-täcket:

Glad i hågen tog jag fram min tidning för att se hur jag skulle sy ihop
melonerna med bågarna. Då upptäckte jag att jag hade 7 småbitar i
varje båge - i stället för 6 i hälften av bågarna och 8 i andra hälften :(

Det var bara att sätta sej ner och sprätta bort 92 mörkgröna ändbitar
från lika många bågar. SUCK!

Nåväl, alla bitar är bortsprättade och jag har börjat sy fast dem på rätt ställe nu. Om mina beräkningar stämmer är jag färdig söndag kväll. Mina beräkningar brukar aldrig stämma...

Kram på er!


6 kommentarer:

  1. En fråga från en som är tokig i småbitar, vart hamnar de sprättade bitarna? I annan ringhalva? För du slänger väl inte?
    Och glöm inte att belöna dig för varje sprättning, såsom våra kursledare har uppmanat oss när vi använder sprätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, bitarna sydde jag fast på rätt plats. Alla ändbitar ser likadana ut så det var inget problem med den delen :)
      Här slängs inget! :)
      Kram!

      Radera
  2. Tur att herr Sprätt finns , kommer vi att ses i oktober ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej tyvärr Ammi, jag sparar mej till nästa år när det både är NQT och Quiltköping :)
      Kram på dej!

      Radera
  3. Ojojoj.......det är INTE kul att sprätta, men måste man, så måste man. Lycka till med din quilt!
    Gun A.

    SvaraRadera
  4. Oj, jisses vilket jobb det är med detdär fin-fina täcket! Det kommer att bli helt wunderbart fint! :D
    Kram <3

    SvaraRadera