tisdag, juli 30, 2013

Inspirationstorka

Jag har en tillfällig (hoppas jag) svacka i min lust att sy. Lusten är som bortblåst. Inte ens när jag sätter mej ner i syrummet - som nu är helt funktionsdugligt - känner jag nått behov av att skapa med tyg. Den där konstiga känslan gör mej rastlös. Är det nån mer än jag som har haft den nån gång?

Men! Jag kan ju berätta att min kamera är tillbaka!! Jag återfann den på (hör och häpna!) polisens hittegodsavdelning! Det var det sista stället jag trodde att jag skulle hitta den på! Överlycklig är jag och personen som lämnade in den får en rejäl hittelön - det ska tammetusan löna sej att va ärlig! :D

Det var när jag sysslade med det här som jag tappade kameran. Lill-smurfen distraherade mej och jag lämnade kameran på bänken bredvid mej. Klicka på bilderna så blir de större :)















Aaaaaaaah! Underbara, underbara pioner!

Storkram på er!

5 kommentarer:

  1. Vilken tur du hade med kameran! Härligt att veta att det finns ärliga människor. Syinspiration har nog bara tagit semester och kommer nog snart tillbaka! kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag kan ge dig inspiration. Får i alla fall själv inspiration av dina fina bilder att .t.om rosa är vackert just nu, annars är rosa urk för mig.
    Hitta en vän och sy med eller kom till mig. Jag får sällskap av Inger på lördag, annars tar jag mig inte tid när så mycket annat pockar (bla geocaching) och städningen. Om det blir fint väder, är det 16 kvm balkongen som gäller.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaaaah! Jag vill oxå ha 16 m2 balkong att sy på! Och odla på :) Jag sov bort hela förmiddagen idag när lill-skruttan var hos farmor, så jag kom igång för sent för att hinna över till dig och Inger.

      Radera
  3. Men så trevligt att det finns så ärliga människor att dom lämnat in din kamera! :D
    Och pionbilderna är absolut alldeles underbara!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Härligt med ärliga människor!

    SvaraRadera