torsdag, november 22, 2012

En dag i VAB-landia

Dottern (4 år) har fått både halsfluss och öroninflammation och ordinerats penicillin samt 10 dagisfria dagar av farbror doktorn. Det blir en jäsikens massa VAB det!! (För er som är stationerade utanför Sverige: VAB = Vård Av Barn). Sysslolös lär jag inte bli - har påbörjat ett huvudlöst projekt som involverar 24 naturvita påsar till dotterns adventskalender...

Igår skar jag till och sydde ihop alla 24 påsar. Hann oxå brodera siffrorna 1 och 2. Bara 22 påsar kvar. Jihaaaaa...

De fina siffrorna i korsstygn hittade jag i boken "Inred lantligt på ditt eget sätt"
av Anna Örnberg.

 Idag kom ett paket all the way from London. Äntligen hittade jag de där pepparkakegubbformarna (ja, det var väl ett särdeles långt ord jag fick till där ;) som jag letat efter med ljus och lykta i åratal! Engelsklärare och anglofil som jag är bara måste jag ha ett amerikanskt kakmått för pepparkaksgubbar! Passade på att köpa snöflinge-utstansare och fjärilsmått oxå :) Här hittade jag grejsen - som inte var alltför dyra att frakta till Svedala: Jane Asher Party Cakes and Sugarcraft. Tack för tipset Leila! ;D


Det dröjer säkert ett bra tag innan ni får se resultat - eller så flödar inspirationen
redan om några dar! Den som lever får se ;)

Diskbänken lever sitt eget liv och pockar vänligt men bestämt på uppmärksamhet.
Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar