onsdag, september 19, 2012

Quiltköping part IV

Fjärde och sista inlägget om Quiltköping - för den här gången. (Är det nån som vet om de tar en paus på 2 år även denna gång?)

Dagens tema är inköp!


Tyger! Här har jag hunnit tvätta och stryka dom. Rostygerna i mitten i svagt rosa nyanser
låg i min Quiltköping-påse. Tyget längst upp till vänster fick jag från Mossby Quiltshop
för att jag köpte tyg för en viss summa. Valde ett tyg som jag aldrig
skulle ha köpt själv - annans har jag en tendens att bara köpa samma typ av tyg :)

Roliga tyger, romantiska tyger och fina tyger :D

En del bra-att-ha-pinaler blev det givetvis också! Spraylim för tyg (och papper), den långa varianten
av Add-a-Quarter-linjalen (fattar inte hur jag har klarat mej utan en sån så här länge!!),
dragkedjor med spets, mönster till necessär, specialklämmor till väsksömnad (för jag
syr ju så hiiiiiimla många väskor...), en seam-fix (sprättare med "sudd"), instruktioner
till "återvinningsväskor" och så en liiiiten packe tyger. Måttbandet är en present
från Mossby Quiltshop. Me like presenter! :D

Amen!

Det lär bli en hel del sytt framöver - jag tog beslutet att skjuta på min masteruppsats 1 - 2 år. Jag har letat efter orken och lusten att börja med den ända sen februari, men inget av dem vill infinna sej! När jag väl tog beslutet kändes det väldigt bra och helt rätt. (Har ju jobbat 100 % och pluggat 50 % 6 år i rad nu - det började ta ut sin rätt redan förra höstterminen kände jag).

Kram på er alla!

4 kommentarer:

  1. Jag känner så, att när man får ett tyg som man själv inte skulle köpt är det en slags utmaning. Att överaska både mig själv och min symaskin med att sy något som jag vanligtvis inte gör. Visst är det kul! Det var härligt att låta mina ögon njuta av allt fint Du köpt.

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Wow, you have been shopping lovely things

    SvaraRadera
  3. Quiltköping måste ju bara vara nåt i hästväg :))) Du milde tid vilket ställe, egentligen tur att man bor så långt borta med tanke på vad JAG hade handlat...Roliga tyger och "braatthapinaler" kan ingen vara utan!! Det är inte svårt för mig att välja mellan masteruppsats och att sy... Ha en fortsatt bra helg!!

    SvaraRadera
  4. Klämmorna är bra till lukkekantssömnad också. och visst är det köckt med en "add a quarter" den är också superbra när man ska skära passpoaler.

    fina tyger och visst man kan aldrig få för mycket
    kram Monica

    SvaraRadera