torsdag, augusti 09, 2012

Easy as Pie!

Bilder på den färdiga blombroschen:

Jag höll på att svänga det gula tyget så att det såg ut som om blomman
hade riktigt läskiga ögon och en liten röd näsa :)

Här ser man hur blomman är monterad på aidaväv. Enkelt va?
Först stack jag igenom säkerhetsnålen i aidaväven (lite pilligt, men det gick till slut - det är alltså den delen av nålen som inte öppnar sig som sitter fast i väven), sedan centrerade jag den i ringen med kronbladen. Efter det är det bara att tråckla fast kronbladen mot aidaväven och så till slut sy fast blommans mitt och klippa bort överflödig aidaväv. Easy as pie!

Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Ja, visst är de söta, de små blommorna. Har också sytt några i olika storlekar.
    Kram
    Gun A.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar dom oxå väldigt mycket - fick lust att göra många fler i olika storlekar precis som du :)

      Radera
  2. Nämen, va söt! Jättefin! :)
    Krams!

    SvaraRadera