lördag, juni 02, 2012

Två boktips

Under en längre tid har jag följt Amanda Jean Nybergs blogg Crazy Mom Quilts och sett hennes vackra, färgglada moderna kviltar. Ganska snabbt förstod jag att hon gett ut en bok tillsammans med en vän. Gick länge och väntade på att boken "Sunday Morning Quilts" skulle börja säljas i Sverige - och så äntligen fick jag ett mail från Adlibris att nu fanns boken att köpa! Igår damp den ner i brevlådan!

Foto från Internet


Den här boken blev genast en favorit! Två av de finaste kviltarna - enligt mig - är de som heter "Checkerboard" och "Up, up, and away". De två författarna ger massor med förslag på hur man använder upp minsta lilla bit som är kvar av dina dyra kvilt-tygbitar. Vad sägs t.ex. om att stick en matta av de smalaste restbitarna och stadkanterna? :D

Passade på att beställa ytterligare en bok när jag ändå var i farten ;)

Foto från Internet
Hittade den här boken när jag hoppade runt bland en massa kviltbloggar en lördag natt. Cathy, med bloggen Quilting on Main Street, hade gjort en underbar stjärnkvilt efter mönster i den här boken. Sen kviltade Linda på The Quilted Pineapple den och den blev så häääääär vacker! Ja, vad ska man säga, jag var givetvis tvungen att ha det mönstret jag med och boken har ett överkomligt pris på Adlibris.

Lördag idag och detta är dagen när fönsterna äntligen ska bli tvättade!

Kram på er - wherever you are!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar