tisdag, juni 12, 2012

A kitchen with a view...

Så här ser vårt köksbord ut när jag är mitt uppe i ett större projekt. Mindre projekt med för den delen...

Liten behändig symaskin från Husqvarna Viking: Interlude 445.

Gissa om KS flyr när han ser den här röran :) Hans senaste kommentar var "Ska det här skräpet kastas, eller?" Stackarn!
Nu ska alla dessa 194 remsor strykas och sen ska jag försöka få ordning på det vita bottentyget. Däremellan ska jag hinna ha sommarlov, kanske besöka hemlandet i öster och allvarligt börja fundera på min masteruppsats inom pedagogiskt arbete. Läser en riktig höjdarbok just nu:
Kosmopolitism i skolreformernas tidevarv - vetenskap, utbildning och samhällsskapande genom konstruktionen av barnet av Thomas Popkewitz.

Sjukligt spännande redan från sidan 1! (Nej, det var faktiskt inte ironi :) Bilden lånade jag från Adlibris.com.
Dottern har öroninflammation, fick penicillin igår. Stackars liten! Fast hon tar det med ro och skrattar och skojar trots att hon har haft uppemot 40 graders feber på kvällarna. Idag är hon avsevärt mycket bättre i alla fall :D

Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Jag tror minsann det är du som är bortbytingen i familjen ;D Berätta mera om boken, vad står det riktigt i den som är spännande o intressant?

    Kram till Dottern från moster, skönt att läsa att hon är pigg fastän hon är sjuk <3

    SvaraRadera
  2. Hoppas att lilla dottern är frisk nu, fast barn brukar klara hög feber ganska bra. Vilket syprojekt du har där...

    SvaraRadera