torsdag, juni 28, 2012

I rosens namn - utställning!

Idag besökte jag Trädgårdsföreningen i Göteborg tillsammans med min ömma moder och min dotter. I Palmhuset i sagda park ställer Lapphexorna just nu ut en mängd alster på temat "I rosens namn". Och vilken utställning det är sen! Missa den inte om du är i närheten. Sista dagen är nu på söndag den 1 juli.

Jag visar några få bilder här idag, resten får du vänta på tills utställningen är över ;)
Som vanligt har jag inte skrivit ut vem som gjort vilken kvilt och vad kvilten i fråga heter. Ber ödmjukast om ursäkt för detta (igen!).

Palmhuset - tänk att vi faktiskt har haft det här vädret idag!?

Kviltarna fick en sagolik inramning inne bland grönskan i Palmhuset.

Jag fick inte med alla på samma bild, det fanns fler!

Det blommade lite varstans i Palmhuset.

Så fin!

Ett av hibiskusträden stod i full blom. "Kinaros" säger vi i svenskfinland påminde min mor mej om ;)
Vi hade verkligen ingen lust att åka hem efter bara två timmar i Trädgårdsföreningen, men vad ska man göra när man satt för lite pengar i parkeringsautomaten... :S

Stop and smell the roses!
Trädgårdsföreningen har en stor rosenträdgård oxå, även den är värd ett besök.
Här är gudagott att vara!

Ja, vi trivdes väldigt bra!
Nu ska jag baka muffins tills jag stupar nån gång inatt - imorron ska jag till Knallekviltarnas utställning i Holsljunga. Be there or be square ;D

1 kommentar: