tisdag, maj 01, 2012

1:a maj och allt!

Igår kväll gick min Husqvarna Mega Quilter varm! Jag kviltade hela dotterns täcke på ca 2 timmar (även om det kändes som 5 timmar när jag stod där). Är ganska nöjd med resultatet. Nästa täcke tror jag att jag ska försöka rita kviltmönstret direkt på tyget. Men dit är det ju ett tag! Plockade ihop kviltramen för denna gång - nästa gång den ser dagsljus borde vara under sommaren.

Well, så här ser det ut nu!

Orkade inte plocka undan allt som låg bredvid sängen, så ni får se ett lite halvkonstigt foto ;)

Baksidan blev minst sagt annorlunda den här gången. Jag ville få med panelen med Äppelblomsälvorna som jag köpte under NQT 2009. Det blå tyget har en massa meningar av typen "May you always..." ("Må du alltid...")
Sen har jag lärt mej att man alltid måste avsluta med en bild på en hopvikt kvilt :D

Nu är det bara kanten kvar - det får bli en sväng till Tyg och idébutiken de närmsta dagarna. Hoppas hitta ett orange tyg. Men innan dess måste jag ta itu med balkonglådorna som ser ut som "hej kom och hjälp mej" - milt uttryckt :)

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar