söndag, september 04, 2011

Festival of Quilts, del IIX

Vi har haft en helt underbar sensommar dag här i västra delen av Sverige. För att utnyttja dagen till fullo tog vi bilen till Göteborg och spenderade en massa timmar på Liseberg. Det blev inget åka i attraktioner eftersom dottern fortfarande är alldeles för kort, men det finns ju annat att göra där oxå :)

Textiles of the Islamic World heter den allra sista utställningen som jag tänkte visa er från the Festival of Quilts. Det handlar alltså om olika typer av textilier, inte så mycket kvilt:

Välkommen in!

Jag tog inte så värst många bilder härifrån - nått jag ångrar nu!

Ärmen på klädnaden ovan, tror att plagget var sytt i Afghanistan.

Och så en detalj - vackert så det förslår! Vem orkar göra sånt här för hand nuförtiden?!

Den som hade tid att brodera!

Den här var en provlapp från Marocco.

Har frågat dom som vet - det står inget på arabiska här :)

En fågel mitt bland alla krusiduller

Så tar vår rundvandring slut - om du någonsin får tid, ork och/eller möjlighet att åka till Birmingham och the Festival of Quilts så är mitt råd: packa väskan och ÅK! Förhoppningsvis har du inte sån otur som jag hade, som åkte det år när det var hemska kravaller i bland annat London och Birmingham.

I nästa inlägg ska jag visa er vad jag införskaffade under mässan :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar