onsdag, juni 01, 2011

Tanten som talar med tyger

Härreguuuuuuuuuuud! Jag har varit på den först utställningen på mer än ett år! Seriöst alltså! Man skulle kunna tro att jag avsagt mig hela kviltbiten, men det har jag inte! Walla (jag lovar och svär på arabiska), som mina elever säger :D
Jag hann precis till utställningens sista dag. Namnet på den var "Tanten som talar med tyger" på Marks bibliotek i Kinna, och tanten i detta fall är Anita Eriksson, en av medlemmarna i Knallekviltarna. Här nedan ser ni några av de bonader hon ställde ut:
Har ni sett så fint de röda strecken lyfter hela kvilten!
Anita har ofta en katt (ibland t o m en hund) med någonstans i sina kviltar - här en katt mitt i ett vallmofält.
Stack and whack heter den här tekniken. Anita, om du läser detta: jag har aaaaldrig gillat hur dessa kviltar ser ut, aldrig någonsin, men jag ÄÄÄÄÄÄLSKAR den här som du har sytt! Den är helt fantastiskt underbar! (Förlåt alla ni andra som syr i denna teknik! :S
Ser ni förresten katten nere i högra hörnet ;)
Jag ser med tillförsikt fram emot sommaren då jag tammetusan ska se till att få saker och ting sydda!
Kram på er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar