lördag, november 20, 2010

Letar inspiration!

Snart är det jul!

Bäbis, som är en stor bäbis nu, ska få en docksäng i julklapp. Det betyder ju per automatik att jag måste sy ett docktäcke :D

Så nu letar jag inspiration som besatt på Internet och i alla mina böcker! Vad tycker ni om dessa två? Vet tyvärr inte vem som sytt det med stjärnor...



Ser kanske lite svår ut, men det är bara kvadrater och remsor avsydda i hörnen med ett ljust tyg. Snacka om att scraplådan (och -kassarna) kommer till användning! Täcket nedan är sytt av Lena P, du hittar det på hennes blogg Regnbågsquiltar - Quiltar i alla regnbågens färger. Skulle väl passa bra som docktäcke - eller vad säger ni?


För övrigt har jag blivit stolt ägare till de där underbara glöggmuggarna från Höganäs som jag skrev om i förra inlägget - så nu är det bara att skålla mandeln och värma glöggen!!

2 kommentarer:

  1. Det blir spännande för "Bäbis" att få en docksäng och hon kommer att få ett jättefint docktäcke också, om inte hon som ska sy det sitter hela tiden och dricker glögg ur jättefina Höganäs muggar...

    SvaraRadera
  2. Jättefina glöggmuggar! Jag vill oxå ha såna!
    Kram!

    SvaraRadera