söndag, november 28, 2010

Första Advent!

Tänk vad tiden går fort! Det är 1a Advent och ett år har snart passerat - IGEN! Lite har jag hunnit med sen senaste inlägget. Jag har upptäckt att ju mer jag har att göra på jobbet, desto mer vill jag pyssla och sy.

Blocket nedan är sytt till min kviltförenings föreningstäcke. Temat är "Min Sjuhäradsbygd". Jag valde pionerna i Annelundsparken - när de blommar i juni är det så vackert! Blocket sydde jag egentligen redan 2008, men texten broderade jag för några dagar sen. Tittar man noga kan man se att 1) skrivstil inte är min starka sida och 2) att "back stitches" (som jag aldrig minns vad det heter på svenska) inte heller är något jag behärskar...


Julpyssel har jag oxå hunnit med. Adventsstaken är fylld med Fazer Mint- godisar. Provade med Marianne först, men det såg helt knäppt ut :)

Idéen fick jag för många år sen när jag bläddrade genom nån veckotidning. Då hade dom fyllt den med Polkagrisar, men jag tänkte att mitt finländska arv måste bejakas på nått sätt så det blev Fazer ;D


Tomten och jag önskar alla en riktigt Glad Lilla Jul (igår) och en mysig Advent!

2 kommentarer:

  1. Jag tyckte den var jättefin! Å häftig adventsljusstake:)

    Glad Lilla Jul till dej med.
    *kram*

    SvaraRadera
  2. Jättefin bonad, efterstygn (tror jag dom heter) är inte alls så lätta att sy, dom blir alltid olika långa för mig iaf. Mmmmm, vilken härlig adventsljusstake!!

    SvaraRadera