söndag, september 05, 2010

Trött men lycklig!

Efter ett helt dygn i Quiltköping (stor kviltmässa i Lidköping för den oinvigda), har jag sovit mest hela söndagen! Så många intryck som ska smältas och bearbetas. Helt fantastiskt har det varit!!

På fredagen (3/9) gick jag runt lite bland försäljarna. Lyckades hålla fingrarna rätt långt från plånboken! Det enda jag köpte var en Nancy Halvorsen "Garden-panel" och en signerad bok från Tyger & Ting. Boken heter Tyger blir ting. Jag förälskade mej i en kvilt de hade i sin monter - givetvis var jag tvungen att ha mönstret! Så jag köpte boken (till kraftigt reducerat mässpris - och signerad av både Catharina och Bengt!!).

Klockan 19 var det dags för föreläsning - med MARTI MICHELL!!! Vilken lycka!! Så kunnig och så fantastisk rolig att lyssna till. Hon hade tagit med sig en stor hög med kviltar som hon visade och berättade kring. Givetvis hade jag glömt kameran på hotellrummet...


På lördagen (4/9) var det så äntligen dags för KURS. Jag hade turen att få gå kurs i "Seven Sisters Simplified" med just Marti. Bildbevis:

Ja, ni ser ju hur själaglad jag är :D Vi står framför Martis kvilt "Seven Sisters".

Kursen var jätterolig och jag rekommenderar varmt alla som har möjlighet att gå kurs för Marti att göra det. Till kursen hörde två akrylmallar som jag köpte plus en bok. Under lunchrasten sprang jag ned till Textilia och köpte boken "Log Cabin ABC" skriven av Marti. Lite försynt frågade jag om hon kunde tänka sej att signera den - och det gjorde hon så gärna!! Så nu har jag en signerad bok oxå!!

Fler bilder kommer, kanske inte imorron men snart! Tänkte även dela med mej några av Martis tips till er alla som inte hade möjlighet att lyssna på hennes föredrag.

Kram och go'natt!

1 kommentar:

  1. Ser du har haft en härlig helg på mässan! Jag väntar på att få fara till T:fors i november, måste försöka få ledigt bara...

    SvaraRadera