fredag, april 16, 2010

Jag ska gå kurs!!

Oj vad skoj! Nu ska jag få gå en kurs igen. Sist var ju under NQT 2009, då jag gick en kort kurs för Birthe Schultz som tillhör Nordens kviltelit.

Den här gången ska jag gå kurs för en som tillhör - inte Nordens utan - VÄRLDENS kviltelit!! Ingen mindre än Marti Michell!! Uj, uj, uj säger jag bara! Men det dröjer ett tag innan kursen sätter igång - jag måste vänta ända till Quiltköping den 3 - 5 september 2010. Den som väntar på nått gott väntar aaaaaaaaalltid för länge :)
Knallekviltarnas utställning på Textilmuseet i Borås, som jag berättade om tidigare, pågår fortfarande - fram till 2 maj. Lotter finns att köpa och här kan ni se alla fina priser (klicka på bilden för att se den i större format):

Första priset är den här helt underbara änglakvilten! En exakt likadan kommer att skickas tillsammans med barntäckena till Abrigo. Skynda er innan lotterna tar slut!

3 kommentarer:

  1. Lyckans du som får gå på hennes kurs!
    Vilket fint förstapris-täcke!

    SvaraRadera
  2. Oj, spännande! Vad är det för kurs?
    - Anna, sy.lugnagatan.net

    SvaraRadera
  3. Jo det är "Seven sisters simplified", kurs nr 3 som går på lördagen. Kommer säkert att lägga ut en meter med text och bilder efter kursen :)

    SvaraRadera