söndag, februari 28, 2010

Borås Wäfveri anno 1973 - 1979

Jag är faktiskt lite lätt salig just nu. Har gått igenom två påsar med tygprover från Borås Wäfveri. Tygerna är från 1973 till 1979 (och två från 80-talet). Så himla fina tyger så ni kan aldrig ana!

Hur kom jag över dom undrar ni kanske. Textilmuseet i Borås skänkte en massa bananlådor fulla med tygprover till vår kviltförening i utbyte mot att vi syr barntäcken av dom. Täckena ska sedan ställas ut på museet innan de skänks till ett barn- och mödrahem i Brasilien.

Har surfat runt lite idag för att hitta inspiration till scrap quiltar och har i alla fall en liten idé om vad det ska bli av det hela :)






Nu är jag inte ordförande längre i vår kviltförening. Som tack för de 4 åren fick jag en alldeles underbar azzalea (som bäbis gillade väldigt mycket). Det ska blir riktigt, riktigt skönt att kunna gå till en syträff och faktiskt få sy - det har jag inte kunnat göra på de här 4 åren!


3 kommentarer:

  1. Vilken tygskatt! Det kommer att bli fantastiska täcken av de bitarna!
    - Anna, sy.lugnagatan.net

    SvaraRadera
  2. Det kommer att bli fantastiska barntäcken av dom tygerna, vilken bra ide att skicka dom till Brasilien! Bäbisen är så söt!!

    SvaraRadera
  3. hej!!!om du vill sälja några tygbitar så får du gärna höra av dig, jag samlar nämligen på tyger. Mvh Sara saaxsaax@gmail.com

    SvaraRadera