fredag, maj 29, 2009

Åhå!

Som vi finlandssvenskar från Österbotten säger titt som tätt! Upptäckte till min stora förvåning att alla mina tre (3!) inlämnade alster kom med på utställningen i Göteborg. Sätter in en mycket dåligt tagen bild här:

Det är min lilla, lilla hexagonkorg som lyser gult i glasmontern som är mitt i bild. Om du vill se ett bättre foto på korgen så titta i inlägget från 21 februari.

Såg sånna fina korgar under NQT. De var gjorda av "pentagoner" - femkanter - istället för hexagoner. Måste göra en sån nångång oxå!

Och nu till nått heeeelt annat. Fast det har ju förstås med NQT att göra... Kolla, kolla! Min pin-samling växte avsevärt under NQT (ja, alltså, inte min Hard Rock Café pin-samling :). De två översta syns lite dåligt, men det med flaggorna på är NQT 2009:s officiella pin, och det svart-vita är EQA:s pin (European Quilt Association). I rad två har vi de fem nordiska kviltgillena, i tredje raden har jag fem av Rikstäckets lokalgrupper. I den sista raden finns Lapphexorna (Sveriges första kviltförening hemmahörande i Göteborg) och så den röda stjärnan är från en dansk kvilttidning (var bara tvungen att ha just den: det står ju "Quilt" på den!!).

Skulle det va nån som känner att de bara MÅSTE ha isländska kviltgillets pin så har jag en extra. Trodde att jag tappat den första jag köpte, så jag köpte en till. Väl hemma från NQT upptäckte jag att jag hade två i min väska... Suck.

Nu är det dags att tutifnutta. Fler bilder från NQT kommer inom kort :)

1 kommentar:

  1. Wow! Grattis till att ha fått så många alster med!
    /stolt syster

    SvaraRadera